Gunnel Borén Design

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Julklappsleken

Av Gunnel Borén - 25 november 2010 22:13

Har ni spelat den? Julklappsleken? Men - ni har missat något så himla kul! Så här går den till och detta behöver du:

1 äggklocka

1 tärning

2 julklappar var för ett förbestämt belopp, t ex max 75 kr för båda klapparna. (kan vara en lite dyrare och en lite billigare)


Bjud hem ett gäng glada människor. Var och en köper med sig två julklappar för det förbestämda beloppet.


När alla har samlats läggs alla julklappar upp på bordet. Bestäm vilken siffra som gäller på tärnngen, t ex nr 6. Var och en kastar tärningen och den som får upp en sexa får ta en julklapp. När alla julklappar har delats ut öppnar var och en paketen som man ställer upp framför sig. Förslagsvis börjar den öppna som har flest julklappar.


När alla klapparna har öppnats spanar man in vilka klappar som är mest attraktiva. För det är det som är kärnan i det hela, att roffa åt sig det man helst vill ha! NU BÖRJAR DET ROLIGA!


Bestäm återigen vilken siffra på tärningen som gäller. Sexan igen? OK, det blir riktigt roligt, man kan har massor av kul med siffran sex, det märker ni snart... Sätt äggklockan på lång tid och vänd den med baksidan mot alla så ingen ser hur lång tid det är kvar innan den ringer.


Nu ska tärningen rulla och kastas i snabb följd av var och en. Alla eftersträvar att få nr sex och den som får en sexa får plocka en julklapp från vem som helst och ställa upp den framför sig. Man är aldrig säker på att få behålla sin favorit...  nästa person kan få en sexa och sno "din" grej mitt framför näsan på dig! Så fortsätter leken, näste man kastar snabbt tärningen och så fort man får en sexa får man plocka en julklapp från vem som helst...  Ända tills klockan ringer. Då är leken slut och man får behålla de klappar som står kvar framför en.


Vi har förlängt leken lite hemma hos oss... Efter första omgången behåller vi en julklapp var och låter resten stå kvar. Så kör vi spelet igen, och det är lika roligt då också!


Denna lek kommer att bli er favorit. Kan ersätta tidigare julklappsritualer och kommer att göra succé! God jul och Lycka till!

  


Vi hörs igen!

Gunnel Borén Design
Gilla på Facebook


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunnel Borén - 1 februari 2014 00:08

Att ge bort ett silverhjärta till sin nära eller kära varar för evigt och blir ett fint och kärleksfullt minne. Du hittar "Like an Angel" och "Änglavännen" och ännu fler hjärtan och änglar på www.silverrocks.se och på min facebooksida Gunnel Borén ...

Av Gunnel Borén - 3 november 2013 11:55


  MISSA INTE JULMARKNADEN MITT I STAN!          Nu är planeringen för vår julmarknad HANTVERKSMARKNAD I JULETIDER igång för fullt! För andra gången i år arrangerar och organiserar vi en hantverksmarknad för egna företagare och fritidsdesigne...

Av Gunnel Borén - 26 oktober 2013 18:41

Det är så givande att stå på marknad! Fösta dagen av två har nått sitt slut och jag är allt lite trött i knoppen. Kan väl inte säga att förtjänsen har blivit så stor men det är så himla roligt att träffa alla människor och prata med både hantverkare ...

Av Gunnel Borén - 7 september 2013 14:23

En ny medlem i min änglingfamilj har skapats. Den lilla Bokängeln. En liten fin ängel i sterlingsilver som kan vara till glädje både i boken och som smycke.     Söndagen den 8 september följer den och mina övriga chakra- och silversmycken med t...

Av Gunnel Borén - 27 juli 2013 23:25

Så där ja, nu äntligen börjar jag komma i fas med mitt verkliga jag igen. Det är verkligen hög tid att ta tag i mitt liv och börja affirmera mina önskemål hur min framtid ska se ut. Det har varit ett händelserikt halvår på gott och ont. Ord som golva...

VAD ÄR PÅ GÅNG OCH NÄR?

www.silverrocks.se
-------------------------------
KONST- OCH HANTVERKSMARKNAD I HALLARNA.
Konstnärer, designers och hantverkare inramas av musik och andra framträdanden. Café.

Plats: Kulturkammaren/Hallarna Norrköping
Datum: 2/5, 6/6, 4/7, 1/8, 5/9.
Tid: 17:00-20:00.

VÄLKOMNA!

https://www.facebook.com/events/438340942969016/?fref=ts
---------------------------------
VISNING AV SILVER OCH CHAKRASMYCKEN!

Är du som bor i Norrköping intresserad av att bjuda dina vänner eller arbetskamrater på en smyckesvisning? Kontakta mig på gunnel.boren@comhem.se så kommer vi överens om visningsdag.

Välkomna!
Gunnel Borén Design

________________________
SHOWROOM I
MONICA JUCHERTS SYATELJÉ
Trädgårdsgatan 31, Norrköping

MINA SMYCKEN

SMYCKESVISNING

Handgjorda smycken i 925 Sterlingsilver, halvädelstenar och kristaller

 

Änglar och Änglingar:

 

Like An Angel 

 

Like an Angel - ett hjärta format till en ängel med lätt böjda och hamrade vingar. Sterlingsilver, i storlekar 3 - 5 cm. Säljs till förmån för Ung Cancer. Pris 350;- varav 100;- går till Ung Cancer

  

  Like an Angel  Like an Angel

    

Like an Angel 5 cm

  

  

Like en Angel 3 cm

   

  

 

Änglavänner!
Satt en dag och undrade vad jag skulle göra med alla de små överblivna silverbitarna... Såg helt plötsligt hur små änglar tog form och visste precis vilka de var - ÄNGLAVÄNNEN - en liten unik ängel som gör skillnad för den som känner sig annorlunda. För varje såld liten Änglavän går 50 kr till Friends mot mobbning.

  Änglavänner    Änglavänner

  Änglavänner 

 

   

Bokängel 3 cm, 150 kr

 

Mina Änglingar i tre storlekar, 2-3 cm 150;-, 3-4 cm 200;- och 4-5 cm 250;-

 


Chakrapendel 380;-
  

 

Läderarmband med hjärta i sterlingsilver, handgjorda detaljer, 450;-

    

Energiarmband i stelringsilver med Sardonyx, korall och onyx, 340;-

       Infattad hallonkvarts, 450;-

 

    Virkat armband i sterlingsilver 380;-    
  

 


Chakraarmband

 

Ring Cecilia
 

Armband Cecilia

 

gunnel.boren@comhem.se

 

Fler unika silversmycken hittar du på

www.silverrocks.se 

https://www.facebook.com/pages/Gunnel-Bor%C3%A9n-Design/133084460040961?ref=hl#!/pages/Gunnel-Bor%C3%A9n-Design/133084460040961?sk=photos

 

Senaste inläggen

Presentation


If You Can Dream It, You Can Do It!

Längtan efter att arbeta som silversmed har jag haft sedan ungdomen, en dröm som sedan några år tillbaka har förverkligats; Nu designar och tillverkar jag smycken i sterling silver, stenar och kristaller.

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards