Gunnel Borén Design

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Eldprovet är över - för denna gången

Av Gunnel Borén - 6 juni 2010 18:40

Bild från mitt försäljningstält vid hundutställningen i Norrköping den 6 juni 2010. I förgrunden syns de ID-brickor och hundberlocker jag tillverkar i 925 Sterling Silver. Armband med amulett och reglerbart läderband. För namn eller budskapsord. Fler smycken hittar du under "Mina smycken"

 
Det är skillnad att stå på insidan av ett säljbord än att vara köpare. Jag vet ju hur jag själv reagerar när en försäljare kastar sig över en, är lite påstridig och ska berätta hur bra varan är. Och nu när man själv är försäljare vill man ju gääärna berätta om att mina alster är handgjorda och i sterling silver, nickelfritt och allt det där. Utan att vara påstridig och skrämma bort presumtiva kunder. Men jag måste säga att i stort sett alla som besökt mitt säljbord idag har varit både intresserade och nyfikna på mitt arbete och tyckt att mina smycken har varit fina.


Jag kanske inte gjorde så stor förtjänst på själva försäljningen men visitkorten gick åt och jag har träffat så många trevliga människor och fått massor av tips och goda råd. Stort tack alla hundmänniskor och tack till er andra också! Och tack förstås till er som köpte av mina smycken och ID-brickor, hoppas att ni och doggarna kommer att trivas med dom.


Sedan har man ju fått sig en hel del goa skratt också, som pappan med den lille killen som står och tittar på hundberlockerna. Förstås så vill jag ju säga något och berättar då att jag gör dom själv varpå pappan säger - "joo, DET syns! Jag menar de ser hemgjorda ut". Jag skrattar och säger att då blir ju varje smycke unikt och han svarar " Joo, DET kan jag tro!" Vet inte om det var en komplimang eller inte....


Många av småtjejerna har varit mest intresserade av interiören, t ex min lilla silverhund... "Vad kostar den?" Tyvärr, den har jag att hänga smycken på så den är inte till salu. "Men den svarta katten då?"  Hahaha, jag får nog köpa in några stycken att ha i reserv till nästa utställning. Föresten katten finns att köpa på Lagerhaus.


En äldre dam var väldigt envis och ville köpa mitt smyckesträd. "En sådan har jag letat efter, vad kostar den?" Den är inte till salu, säger jag då. "Hon tittar konstigt på mig; "Ja, men jag skulle vilja köpa den!" Ja, i så fall får du gå till Lagerhaus, denna har jag att hänga mina smycken på som jag säljer här, svarar jag då. Hon ser sig omkring och ser alla smycken, sedan fnyser hon till litet och går vidare... Ja, ja, hon visste vad hon ville ha i alla fall. =)


Tack för idag! Solen har strålat hela helgen och alla har varit glada, nåja, nästan i alla fall... Sedan i går finns fler bilder upplagda i min fotobok. Kommentera gärna mina bilder eller min blogg. Då blir jag glad! =D


Vi hörs igen!

Gunnel

SilverRocks - Gunnel Borén Design

   







 
 
Anette med Flock

Anette med Flock

14 juni 2010 19:09

Såg ju kanon ut....synd att jag inte hann dit men jag håller koll jag skulle ju vilja ha lite smycken sedan men får väl vänta tills efter semestern:=))
Mvh/Anette

http://www.activeassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunnel Borén - 1 februari 2014 00:08

Att ge bort ett silverhjärta till sin nära eller kära varar för evigt och blir ett fint och kärleksfullt minne. Du hittar "Like an Angel" och "Änglavännen" och ännu fler hjärtan och änglar på www.silverrocks.se och på min facebooksida Gunnel Borén ...

Av Gunnel Borén - 3 november 2013 11:55


  MISSA INTE JULMARKNADEN MITT I STAN!          Nu är planeringen för vår julmarknad HANTVERKSMARKNAD I JULETIDER igång för fullt! För andra gången i år arrangerar och organiserar vi en hantverksmarknad för egna företagare och fritidsdesigne...

Av Gunnel Borén - 26 oktober 2013 18:41

Det är så givande att stå på marknad! Fösta dagen av två har nått sitt slut och jag är allt lite trött i knoppen. Kan väl inte säga att förtjänsen har blivit så stor men det är så himla roligt att träffa alla människor och prata med både hantverkare ...

Av Gunnel Borén - 7 september 2013 14:23

En ny medlem i min änglingfamilj har skapats. Den lilla Bokängeln. En liten fin ängel i sterlingsilver som kan vara till glädje både i boken och som smycke.     Söndagen den 8 september följer den och mina övriga chakra- och silversmycken med t...

Av Gunnel Borén - 27 juli 2013 23:25

Så där ja, nu äntligen börjar jag komma i fas med mitt verkliga jag igen. Det är verkligen hög tid att ta tag i mitt liv och börja affirmera mina önskemål hur min framtid ska se ut. Det har varit ett händelserikt halvår på gott och ont. Ord som golva...

VAD ÄR PÅ GÅNG OCH NÄR?

www.silverrocks.se
-------------------------------
KONST- OCH HANTVERKSMARKNAD I HALLARNA.
Konstnärer, designers och hantverkare inramas av musik och andra framträdanden. Café.

Plats: Kulturkammaren/Hallarna Norrköping
Datum: 2/5, 6/6, 4/7, 1/8, 5/9.
Tid: 17:00-20:00.

VÄLKOMNA!

https://www.facebook.com/events/438340942969016/?fref=ts
---------------------------------
VISNING AV SILVER OCH CHAKRASMYCKEN!

Är du som bor i Norrköping intresserad av att bjuda dina vänner eller arbetskamrater på en smyckesvisning? Kontakta mig på gunnel.boren@comhem.se så kommer vi överens om visningsdag.

Välkomna!
Gunnel Borén Design

________________________
SHOWROOM I
MONICA JUCHERTS SYATELJÉ
Trädgårdsgatan 31, Norrköping

MINA SMYCKEN

SMYCKESVISNING

Handgjorda smycken i 925 Sterlingsilver, halvädelstenar och kristaller

 

Änglar och Änglingar:

 

Like An Angel 

 

Like an Angel - ett hjärta format till en ängel med lätt böjda och hamrade vingar. Sterlingsilver, i storlekar 3 - 5 cm. Säljs till förmån för Ung Cancer. Pris 350;- varav 100;- går till Ung Cancer

  

  Like an Angel  Like an Angel

    

Like an Angel 5 cm

  

  

Like en Angel 3 cm

   

  

 

Änglavänner!
Satt en dag och undrade vad jag skulle göra med alla de små överblivna silverbitarna... Såg helt plötsligt hur små änglar tog form och visste precis vilka de var - ÄNGLAVÄNNEN - en liten unik ängel som gör skillnad för den som känner sig annorlunda. För varje såld liten Änglavän går 50 kr till Friends mot mobbning.

  Änglavänner    Änglavänner

  Änglavänner 

 

   

Bokängel 3 cm, 150 kr

 

Mina Änglingar i tre storlekar, 2-3 cm 150;-, 3-4 cm 200;- och 4-5 cm 250;-

 


Chakrapendel 380;-
  

 

Läderarmband med hjärta i sterlingsilver, handgjorda detaljer, 450;-

    

Energiarmband i stelringsilver med Sardonyx, korall och onyx, 340;-

       Infattad hallonkvarts, 450;-

 

    Virkat armband i sterlingsilver 380;-    
  

 


Chakraarmband

 

Ring Cecilia
 

Armband Cecilia

 

gunnel.boren@comhem.se

 

Fler unika silversmycken hittar du på

www.silverrocks.se 

https://www.facebook.com/pages/Gunnel-Bor%C3%A9n-Design/133084460040961?ref=hl#!/pages/Gunnel-Bor%C3%A9n-Design/133084460040961?sk=photos

 

Senaste inläggen

Presentation


If You Can Dream It, You Can Do It!

Längtan efter att arbeta som silversmed har jag haft sedan ungdomen, en dröm som sedan några år tillbaka har förverkligats; Nu designar och tillverkar jag smycken i sterling silver, stenar och kristaller.

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards